Overblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Blog Mirela Șova

Doua Acatiste minunate si binevenite

5 Août 2016, 15:23pm

Publié par Mirela

Două Acatiste minunate și binevenite

 

     Bogăția rugăciunilor creștine nu este niciodată suficientă, de aceea se alcătuiesc noi și noi rugăciuni, dintre care unele ajung să fie scrise și să circule între credincioși, iar altele rămân la nivelul cămării tainice a sufletului. În cazul a două acatiste mai noi, pe care le-am putut accesa datorită Internetului, putem vorbi de prima variantă. Citirea lor mi-a umplut sufletul de bucurie, de aceea le recomand mai departe, selectând câteva fragmente din fiecare, cu linkurile de rigoare:

 

Acatistul Domnului nostru Iisus Hristos – Calea, Adevărul și Viața

http://www.manastireasfinteicruci.ro/acatistul-domnului-nostru-iisus-hristos-calea-adevarul-si-viata/

 

Condacul 11

Mă arde cu dor nestins pecetea Chipului dumnezeiesc de pe ființa mea, prin care vin și eu, deznădăjduitul, la lumina Adevărului Tău, Hristoase, și prescura ființei mele Îți aduc, cântând: Aliluia!

 

Icosul 11

Mi-e sufletul orb, iar trupul slăbănogit și necurat din pricina multelor păcate și deznădăjduiesc de a mea mântuire. Cum voi căuta dar spre lumina Adevărului Tău, de nu mi-l vei străluci Însuți Tu, Hristoase, în pământul străin al neiubirii, de nu-mi vei arăta fața Ta cea milostivă, prin care să mă-ntorc la Viață și să cânt:

Iisuse, Adevărul vederii lui Dumnezeu;

Iisuse, Adevărul întrupat, Icoana Iubirii dumnezeiești;

Iisuse, Adevărul dătător de Viață;

Iisuse, Adevărul dătător de Sens;

Iisuse, Adevărul dătător de rodire;

Iisuse, Adevărul dătător de împlinire;

Iisuse, Adevărul moștenirii duhovnicești;

Iisuse, Adevărul iubirii părintești;

Iisuse, Adevărul dăruirii de fiu;

Iisuse, Adevărul dragostei duhovnicești;

Iisuse, Adevărul iubirii ființiale;

Iisuse, Adevărul Trecerii pascale;

Iisuse Doamne, Calea, Adevărul și Viața, miluiește-mă!

 

Acatistul Maicii Domnului, Arătătoarea Căii

http://www.manastireasfinteicruci.ro/acatistul-maicii-domnului-aratatoarea-caii/

 

Condacul 10

Toate ale lumii le-am gustat, dar n-am aflat bucurie, nici lumină netrecătoare, ci doar cădere în gol și în lanțurile deprinderilor pătimașe, iar suflarea vrăjmașului caută fără odihnă să stingă candela inimii mele. Ci nu lăsa, Fecioară, în întuneric viața mea, ci păzește-o întru lumină ca să pot cânta pururea: Aliluia!

 

Icosul 10

Nu am nimica vrednic, nici cuget curat, nici simțire fără meteahnă să aduc la altar. Ca un osândit stau în fața icoanei tale, Împărăteasă, și înaintea ei îmi aduc cu închinare toate ale mele, să le prefacă Fiul tău așa cum Însuși știe, ca un Dumnezeu, în prinos de Liturghie, prescure de cuget și simțire prin care să mă sfințesc și eu și să cânt:

Bucură-te, arătătoarea cugetului ascuns;

Bucură-te, arătătoarea înșelării ucigătoare;

Bucură-te, arătătoarea păcatului nemărturisit;

Bucură-te, arătătoarea crucii de moștenire și închinării de fiu;

Bucură-te, arătătoarea iubirii de Dumnezeu peste toate;

Bucură-te, arătătoarea iubirii aproapelui cu dragostea lui Hristos;

Bucură-te, arătătoarea Căii!

 

Doamne, slavă Ție pentru toate!

Doua Acatiste minunate si binevenite
Commenter cet article