Overblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Blog Mirela Șova

Jurnal poetic - 16 ianuarie 2010 - A. Urma

16 Janvier 2010, 15:50pm

Publié par Mirela

Vis de poet…

 

 

 

Era-nceput de vară pentru mine,

 

Când soarele dogoarea-şi trimitea

 

Şi-ardea cumplit cum dorul poate,

 

A ars de multe ori în viaţa mea

 

 

Şi-atunci am căutat albastrul

 

Şi lacul cel de nuferi plin,

 

Am alergat ca raza după astru,

 

Nemaifiind, de-un vers să mă anin…

 

 

Mă văd prin negurile vremii,

 

Citind o carte cu coperte roase

 

Şi mai aud cum bucium cântă turmii,

 

În ciripit de păsări somnoroase.

 

 

Ea mi-a ţinut la gânduri cald,

 

Răcoarea codrului mi-a fost ades,

 

M-a învelit cu-al poeziei fald

 

Şi prins în rânduri fost-am des,

 

 

M-a îmbiat cu versul de iubire,

 

Căutător de cer cum alt`n-a fost,

 

Cel însetat de absolut lăsă citire

 

Nouă, poemul nemuririi nesfârşit…

 

 

Nemărginit de gânduri, nici de stele

 

Cu-albastrele fiorii Demiurgul te-a atins,

 

Moştenitori de-a pururi a visurilor tale,

 

Îţi mângâiem aripa cu gândul mult întins...

 

 

Al stelelor imperiu în unde te petrece,

 

Pe-o rază de luceafăr acuma tu te legeni

 

Călătorind la ele cu magul te-i întrece

 

Ca laurii să prinză a haosului margini…

 

 

Mi te aduc mereu din neuitare…

 

La plopii tăi tot fără soţ, acum

 

Albiţi de timp au tinere vlăstare,

 

Bătrânul tei, proptea dintr-un alun….

 

 

Nescrisa mărturie a iubirii

 

Îţi mângâie în taină bustul,

 

Din bronz salută junii varii

 

În stropi de mărgărite …restul.

 

 

Umila evocare ţi-o-nchin în vers modest,

 

Mi-a irosit cerneala ce curs-a violet,

 

Că-n suflet geografia nu are est sau vest

 

Şi-am rătăcit o vreme prin …visul de poet!

 

 

08.01.2010

 

Autor: A. Urma

Commenter cet article