Overblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Blog Mirela Șova

Fragment din Cantarea a V-a a Canonului cel Mare - Sf Andrei Criteanul

9 Avril 2011, 22:04pm

Publié par Mirela

Fragment din Cântarea a V-a a Canonului cel Mare

- Sfântul Andrei Criteanul (sec. VII-VIII)

 

 

 

 

    Deşi eşti fântână adâncă, Stăpâne, izvorâşte-mi ape din preacuratele Tale vene. Ca bând, ca şi Samarineanca, să nu mai însetez. Că izvoare de viaţă izvorăşti.

Siloam să-mi 4557951167_d1b12ae234.jpgfie mie lacrimile mele, Stăpâne Doamne, ca să-mi spăl şi eu luminile sufletului şi să Te văd cu gândul pe Tine, Lumina cea mai înainte de veci.

 

Cuvioasă Maică Marie (Egipteanca), roagă-te lui Dumnezeu pentru noi păcătoşii.

 

Cu neasemănată dragoste, preafericită, dorind să te închini lemnului Crucii, te-ai învrednicit de dorire; învredniceşte-mă dar şi pe mine, să dobândesc slava cea de sus.

 

Cuvioasă Maică Marie, roagă-te lui Dumnezeu pentru noi, păcătoşii.

 

Repejunea Iordanului trecând-o, ai aflat odihnă, fugind de plăcerea trupească cea cu durere; din care şi pe noi, cuvioasă, scoate-ne cu rugăciunile tale. (...)

 

Din tine s-a dezbrăcat întru a mea frământătură Dumnezeu, Cel ce a zidit veacurile, Maică Fecioară, ceea ce eşti nestricată şi nu ştii de bărbat şi a unit Lui firea omenească.

 

(imn liturgic de pocăinţă)

 

Commenter cet article