Proiect didactic / Clasa a patra / Pildele Mantuitorului
PILDELE MÂNTUITORULUI
Clasa: a IV-a Disciplina: Religie Ortodoxă Subiectul (titlul lecţiei): Pildele Mântuitorului Tipul lecţiei: recapitulare şi sistematizare a cunoştinţelor Durata lecţiei: 2 x 45 min. Obiective operaţionale: La sfârşitul lecţiei, elevii vor fi capabili să: O1: să povestească, sub formă de concurs, pildele învăţate; O2: să completeze tabelul indicat, cu explicații despre pildele învăţate; O3: să compare aceste pilde cu altele, noi, rostite tot de Mântuitorul nostru Iisus Hristos; O4: să înveţe după auz cântecul religios „Antifonul I". Obiective formativ-educative: - să înţeleagă mesajul pildelor Mântuitorului: acela că faptele vieţii acesteia vor primi o răsplată sau o pedeapsă cu caracter veşnic, pe bună dreptate, după socotința dumnezeiască. Strategia didactică: - mijloacele de învăţământ folosite la lecţie: icoană a Mântuitorului, caiet auxiliar. - metodele de învăţământ folosite la lecţie: conversaţia, explicaţia, exerciţiul, povestirea, problematizarea, conversaţia euristică, cântecul religios. - formele de organizare a clasei: frontal, individual. Bibliografia: - Biblia, Caiet auxiliar pentru clasa a IV-a, Din cântările Sfintei Liturghii. |
||||||||||
Desfăşurarea lecţiei: |
||||||||||
I. Moment organizatoric
|
||||||||||
II. Anunţarea titlurilor lecţiilor ce urmează a fi recapitulate şi prezentarea obiectivelor propuse
|
||||||||||
III. Recapitularea, sistematizarea şi sinteza cunoştinţelor
Pentru fiecare pildă în parte, se face un concurs de povestire: Cel mai bun povestitor. Sunt numiți 3-4 elevi să
povestească pentru fiecare pildă, nu foarte detaliat, care sunt invitați în fața clasei, să capteze atenția colectivului de elevi. După ce aceștia povestesc, prin vot se alege cel mai bun
povestitor al fiecărei pilde. Elevii votează prin ridicarea mâinii, putând da votul o singură dată, unuia dintre povestitori. În etapa a doua, după povestirea unei pilde și alegerea celui mai bun povestitor, se trece la explicarea acesteia, tot cu ajutorul elevilor, completând pas cu pas, tabelul. Elevul care răspunde corect, vine și scrie și la tablă, iar ceilalți, pe caiete, schematic.
Pe parcursul recapitulării, profesorul va găsi prilej de discuţie despre Mântuitorul ca Persoană dătătoare de daruri şi de cuvinte ale vieţii veşnice,
dar şi ca Judecător al tuturor. Se aprofundează discuţia şi prin prezentarea altor pilde rostite de Domnul nostru Iisus Hristos: a năvodului, a oii pierdute, a celei cu banii văduvei (în
cazul în care elevii și-au însușit corect pildele deja învățate).
|
||||||||||
IV. Aprecierea, asocierea, generalizarea
- Se analizează legătura dintre pilda vameşului şi a fariseului şi a celei cu banii văduvei. |
||||||||||
V. Concluziile
|
||||||||||
VI. Activitatea suplimentară
|
||||||||||
VII. Încheierea
|
Autor: Prof. Religie Mirela Șova