Overblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Blog Mirela Șova

Jurnal poetic - 20 martie 2010 - Pr. Dumitru Lazar Tabra

20 Mars 2010, 13:21pm

Publié par Mirela

M-am născut la sat

 

 

 

M-am nãscut la sat

 

Ziua pe-nserat,

 

Înspre sfânt-Ilie,

 

Şi-aş vrea sã se ştie.

 

 

 

Cã nu spun minciuni:

 

Oamenii-s toţi buni

 

Şi în satul meu

 

Stã şi Dumnezeu.

 

 

 

Şi-o spun cu dreptate:

 

Raiul jumãtate

 

Şi cerul curat

 

Sunt la mine-n sat.

 

 

 

Şi searã de searã

 

Îngerii coboarã,

 

La toţi sã le spunã:

 

Creştini, noapte bunã!

 

 

 

Satul i-o splendoare,

 

La noi nu se moare,

 

Ci trec an de an

 

În sân la Avram.

 

 

 

La noi nu se-njurã,

 

Oamenii nu furã,

 

Mai degrabã dau

 

Din câte le au.

 

 

 

Copiii-s blajini,

 

Micii Heruvimi

 

Ştiu de Dumnezeu,

 

Cum ştiam şi eu.

 

 

 

Sunt ascultãtori

 

Şi-ori de câte ori,

 

Oriunde s-or duce

 

Ştiu sã-şi facã cruce.

 

 

 

Tinerii-s cuminţi

 

Şi vã spun, sã ştiţi

 

Cã nu spun minciuni

 

Ca Moise-s de buni.

 

 

 

Cei înaintaţi

 

Cu anii-s ca fraţi,

 

Se iubesc, s-adunã

 

Parc-ar fi de-o mumã.

 

 

 

Bãtrânii sunt drepţi,

 

Creştini, înţelepţi,

 

Dau învãţãturi

 

Din sfinte scripturi.

 

 

 

Oameni, de neam bun

 

Iacob ni-i strãbun,

 

Iov şi Zevedei

 

Sunt strãmoşii mei.

 

 

 

Dar, n-am terminat,

 

Femeile-n sat

 

Sunt ca nişte-albine

 

Aleargã spre bine.

 

 

 

Îşi cinstesc bãrbaţii

 

Sã nu fie alţii

 

Mai ceva ca ei,

 

Aşa-i dragii mei!

 

 

 

Totu-i ca în vis,

 

Ca în Paradis.

 

Mult am regretat

 

C-am plecat din sat,

 

 

 

De lângã pãrinţi,

 

Din satul cu sfinţi.

 

Vã spun pe cuvânt

 

Poate-aş fi fost sfânt.

 

 

 Autor: PR. DUMITRU LAZĂR TABRA

Commenter cet article