Overblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Blog Mirela Șova

Piesa de teatru pentru Craciun - Copiii si Ingerasii

20 Septembre 2008, 08:35am

Publié par Mirela



 

Personaje:

Copiii - 9
Îngeraşii - 9 (îmbrăcați în alb, cu aripi confecționate din diferite materiale)
Mama
Bradul de Crăciun - un brăduţ natural sau artificial, împodobit (element de decor neapărat necesar)
Moş Crăciun - copil îmbrăcat în costum de Moş Crăciun



Decor de iarnă, desenat pe cartoane mari.



La început sunt în scenă numai cei nouă copii. Ei cântă un colind („Colinde, colinde" - M. Eminescu sau altul, apoi „Îngerii vestesc sara de Crăciun" sau alt colind).



Colinde, colinde

Colinde, colinde,
angel81
E vremea colindelor
Şi gheaţa se-ntinde
Asemeni oglindelor.

Şi tremură brazii
Mişcând rămurelele
Căci seara de azi-i
Când scânteie stelele.

De dragul Mariei
Şi-al Mântuitorului
Luceşte pe ceruri
O stea călătorului.
 
 

Îngerii vestesc

Îngerii şoptesc, lumii-întregi vestesc:
Astăzi e Crăciun.
Domnul S-a născut ca de început,
Astăzi e Crăciun.

Creştinilor, noi astăzi
Un praznic mare avem,
Ca să-l putem cunoaşte,
Veniţi la Vifleem.

Că a născut în lume
Pe-Acel Cel aşteptăm,
Maria, Maica Sfântă,
Veniţi, ca să-L vedem.

Pe paie, între vite,
Iisus este străin,
Să-I ducem şi noi daruri,
Veniţi la Viflaim.

Să mergem cu păstorii
Şi să Îl preamărim,
Spre-a noastră mântuire,
Veniţi la Viflaim.

Îngerii şoptesc, lumii-întregi vestesc:
Astăzi e Crăciun.
Domnul S-a născut ca de început,
Astăzi e Crăciun.

Intră cei nouă îngerași, cântând:


O, ce veste minunată

O, ce veste minunată
În Viflaim se arată,
Că a născut Prunc,
Prunc din Duhul Sfânt
Fecioara curată.

Că la Vifleem Maria,
Săvârşind călătoria,
Într-un mic sălaş,
Lângă-acel oraş,
A născut pe Mesia.

Pe Fiul cel din vecie,
Ce L-a trimis Tatăl mie,
Să se nască
Şi să crească,
Să ne mântuiască.



Copiii se bucură de vederea îngeraşilor. Copiii şi îngeraşii se aşează în jurul bradului.



Îngeraşul 1: Auzind la voi în casă

Colindiţa cea frumoasă,

Chiar în seara de Ajun,

Am venit cu Domnul Bun,

Să vă povestim ce-a fost...

Aţi ţinut vreo zi de post?


Copilul 1: Păi... doar o zi, că suntem mici,

Sfinte Înger, dacă zici,

De acum vom ţine trei,

Chiar de suntem mititei...

Mulţumim că aţi venit

Cu răgaz de povestit.

Martori Naşterii aţi fost,

Aţi văzut Pruncul frumos!


Îngeraşul 2: Am fost tare bucuroşi

La Naşterea lui Hristos.

Am cântat, am format cor,

Pruncului Mântuitor!

Voi, oamenii, sufereaţi

Şi pe Domnul aşteptaţi;

Voi speraţi să fiţi salvaţi,

Da, de Iad să fiţi scăpaţi!


                                       flowers20flowers20flowers20


Îngeraşul 3: Iar chipul Măicuţei Sfinte,

În icoană stă-nainte;

Maica şi Împărăteasa

În iesle a fost să nască...

Ocrotită de-un bătrân,

De Iosif cu suflet bun,

Luminată de o stea,

Care-n raze o scălda;

A născut fără durere,

Un Pruncuţ spre mângâiere,

A născut în noaptea sfântă,

Îngerii şi azi îi cântă!


Cântă cu toţi îngerii: „Fecioara astăzi".

Fecioara astăzi pe Cel mai presus de fiinţă naşte

Şi pământul peştera Celui neapropiat aduce

Îngerii cu păstorii vestesc

Iar magii cu steaua călătoresc,

Căci pentru noi S-a născut

Prunc tânăr,

Dumnezeu Cel mai-nainte de veci.


Copilul 2: Aş fi vrut să fiu şi eu

Martorul lui Dumnezeu.

Să-L văd gângurind în braţe,

Iar Măicuţa să-L încalţe,

Să-L înfeşe, să-L iubească,

Şi la pieptu-i să-L hrănească!

Să-L alinte, să-L adore,

Să Îl scalde-n aurore!


Îngeraşul 4: Chiar aşa s-a întâmplat!

Parcă-n timp L-ai vizitat!

Animalele-au suflat

În ieste, să-I facă cald!

Şi-au venit din depărtări

Cei trei crai rătăcitori,

Care urmăreau o stea

Ce prea tare strălucea!


Îngeraşul 5: Noi călăuzeam pe crai,

Dumnezeu aşa ne-a zis!

Ei aveau dorul de Rai,

Căutau pe Cel promis!

Mândre daruri I-au adus,

Aur, smirnă, ca la regi,

Şi tămâie-ncet I-au pus,

Tu, copile, înţelegi?


Copilul 3: Cum? Trei crai s-au închinat

Pruncului micuţ născut?

Maica Sfântă s-a mirat?

Sau pe toate le-a ştiut?

A ştiu că Fiul ei

Este Fiu de Împărat?

Cine i-a spus Mariei

Tainele de neaflat?


Îngeraşul 6: Tot noi, îngerii, i-am spus,

După voia Domnului,

Ei i s-a vestit de sus

De puterea Pruncului.

Numele I-a pus „Iisus",

Ce înseamnă „Salvator";

Şi de nume, noi i-am spus,

Că va fi Mântuitor.


Copilul 4: Înseamnă că toate

Au fost ca la carte,

Ca-n Scriptura sfântă!

Viaţa I-a fost ştiută!

Şi viaţa, şi moartea,

Toate le-a spus cartea!

Şi naşterea-n iesle,

Preasfânta poveste

S-a împlinit toată -

E adevărată!


Îngerii (în cor): Da, aşa sunt toate,

Ca la Sfânta Carte,

Şi naşterea-n iesle,

Preasfânta poveste

S-a împlinit toată -

E adevărată!


Îngerul 7: Au fost şi păstorii

Martori sărbătorii.

Tot noi i-am chemat

La Pruncu-nfăşat.

Ei oi şi-au lăsat

Pe câmpu-nnoptat,

La iesle-au venit,

Pe Prunc L-au găsit.

În suflet le-am dat

Un bucium înalt:

Bucurie mare

Făr' de-asemănare!


Copilul 5: Înseamnă că voi

Ne-nsoţiţi pe noi,

Ne daţi vestea bună,

Ne daţi din lumină!

De ce ne-ajutaţi?

Din drag voi lucraţi?

Sau doar la poruncă,

A Domnului slugă?


Îngerul 8: Lucrăm din iubire,

Pentru împlinire

A voii nespuse

Din ceruri aduse.

A lui Dumnezeu

Domn Arhiereu.

Întâi Îl iubim,

Pe El, şi-L slăvim,

Dară şi pe voi,

Creaţi, ca şi noi;

Mult v-am ajuta,

De v-aţi închina!


Copilul 6: Noi ne închinăm,

Aşa învăţăm,

Aşa ne-a spus mama -

Acasă - şi doamna:


Rosteşte împreună cu toţi copiii rugăciunea „Cruce-n masă".

Cruce-n masă,

Cruce-n casă,

Cruce-n cer,

Cruce-n pământ,

Cruciuliţa unde mă culc,

Cruciuliţa mă păzeşte,

De în zi până în noapte,

Până la ceasul de moarte. Amin.


Copilul 6 (continuă): Şi mai încercăm

Să mai învăţăm

De tot ce e bine,

Să facem în lume.

Singuri, nu putem,

De voi, nevoie avem!


Îngerul 9: Gândiţi-vă mereu la Bunul Prunc,

Cum creştea,

Cum învăţa,

Cum înţelepciunea-Şi înmulţea,

Şi de harul sfânt Se umplea!


Copilul 6: Ca El, pot şi eu să ajung?


Îngerul 9: Da! Asemenea Lui,

Fratele Fiului

Şi fiu Tatălui!

Toţi sunteţi chemaţi

Cu El să fiţi fraţi!


Copilul 7 (plângând): Dar eu voiam să fiu cu El atunci,

În noaptea sfântă, să Îl văd pe Prunc,

Să-I dau o plăpumioară de mătase,

Hăinuţe noi, cusute-n fir, frumoase,

Să-i duc şi flori Măicuţei, parfumate,

Şi alte daruri, româneşti, curate...

Dar n-am putut... Căci m-am născut târziu,

Şi Pruncul nu mai este Prunc, eu ştiu!


Îngerul 1: Nu plânge, drag prieten mititel,

Copiii toţi şi-ar fi dorit la fel,

Şi mulţi din cei mai mari ar fi poftit

Pe Prunc să-L vadă, dar n-au reuşit.

Nu plânge azi; în seara asta sfântă

Doar bucuria-n cer şi-n oameni cântă.

(şoptit)Avem să vă mai spunem un secret...


Copilul 8: De ce vorbeşti acum aşa încet?


Îngerul 2: Se naşte Domnul şi-n suflet la voi,

Copii cuminţi ce ascultaţi de noi,

De la Botez pe Domnul L-aţi primit,

De-atunci în voi, ca-n iesle-a locuit,

Şi creşte mare, nevăzut şi bun,

În inimioara voastră e Crăciun;

Daruri Îi daţi când sunteţi cuminţei

Şi liniştiţi, drăguţi şi hărnicei;

Cum au fost craii, şi voi vă-nchinaţi,

În prag de iarnă, mici, nevinovaţi!


Copilul 8 (trist): Dar aş avea ceva de confesat...

Eu nu sunt chiar aşa nevinovat...

Ba am greşit, tare am supărat

Pe mama azi, şi chiar am fost certat!

N-am făcut tema de vacanţă,

Am pus pastă de dinţi pe clanţă,

Pe frăţiorul meu l-am îmbrâncit,

Şi mai presus de toate, am minţit!


Îngeraşii: Vai! Vai!


Îngerul 9: Eu te-am văzut şi ştiu ce ai făcut,

Însă mai ştiu şi că rău ţi-a părut.

Nu ai gândit fapte de răutate,

De-acuma, dară, să fugi de păcate,

Să nu îţi faci o rea obişnuinţă

De a minţi fără de socotinţă.

Căci strop cu strop şi bun şi rău se-adună,

Doar pentru bine,-n cer primeşti cunună!


Copilul 9: Ar trebui să mergem la culcare,

Dar nu-nainte de o închinare.

Pentru că astăzi îngeri ne-au venit,

O rugă sfântă către ei trimit

Şi mulţumesc de sfaturi şi sosire,

De bunătate şi bună vestire,

Haideţi, cu toţii, să ne spunem ruga,

Căci vine Moşul, Moşul cu desaga!


Toţi copiii: Înger, înger, îngerel,

Vino pe al razei fir,

Pe-un gând tainic, subţirel,

Răspândind în casă mir;

Vino pe umărul drept,

Cu aripi îmbrăţişând;

Să-mi dai sfatul înţelept,

Când în rele mă afund.

Vino, înger, îngeraş,

Pe umăr de copilaş!


În timpul rugăciunii, fiecare înger păzitor vine în dreapta fiecărui copil (la copilul 1 - îngerul 1 ş.a.m.d.)

Apoi îngerii se retrag, devenind nevăzuţi pentru mamă, iar copiii par să aţipească. Intră mama, cu o beteală pe care o pune pe brad.


Mama: Copiii mei s-au şi culcat...

Aşa cuminţi, e de mirare...!

Nu mi s-au plâns, nu s-au certat,

Probabil sunt în aşteptare!

Să intre Moşul, hai, tiptil,

Să pună darurile toate

Sub brad, ca dorul de copil

Să se-mplinească peste noapte!


Intră Moşul şi pune desaga cu daruri sub brad. (pot fi daruri reale sau cutii frumos ambalate).


Moşul: Of, păcat că s-au culcat,

Tare i-aş fi ascultat,

Un cântec, o poezie,

Să-mi spună care ce ştie!

Că mi-s dragi aşa micuţi,

Şi-i ştiu că la minte-s iuţi!

Le dau şi ce n-am în sac:

Sănătate, lenei leac,

Bucurii în clipe mii,

Fericiţi-i pe copii!


În final, se aude o melodie de colind.


 


Pentru pagina de linkuri spre piese de teatru, dați click aici.


  

Autor:
Prof. Religie Mirela Șova









COPIII ȘI ÎNGERAȘII
Piesa de teatru religios pentru copii, de Crăciun, Literatura & Religie
Commenter cet article