Overblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Blog Mirela Șova

JURNAL POETIC - 26 iulie 2009, Valentina Becart

26 Juillet 2009, 13:14pm

Publié par Mirela

JURNAL POETIC - 26 iulie 2009
Oferit astăzi de... Valentina Becart


Rod din care - niciodată "Eva" n-a muşcat...


O, natură, lăcaş de vise
şi necuprins mister...
te-aş aduna într-o boccea
în plină noapte
şi aş fugi cu anotimpurile toate
undeva...
cât mai aproape de cer
şi de Pământ - cât mai departe!

... şi-acolo,
m-oi aşeza cu grijă
pe treapta nevăzută a unui părăsit altar
şi te-oi legăna
sub privirea mea de căprioară speriată
şi ţi-oi cânta...cu-atâta har...

aşa cum nimeni n-a făcut-o
şi n-a ştiut vreodată.

... şi-n sânul zărilor albastre
te-oi îngriji ca pe un prunc 
şi nimeni nu ne-o tulbura
serafica iubire - aprinsă ca un foc
în inimile noastre.

... şi te-oi creşte mare - rod curat -
cu cea mai pură lacrimă udat...
- rod „ fără de păcat" -
din care
niciodată... „ Eva" n-a muşcat!
n-a muşcat...

din ciclul ( poeme becartiene)

..............................



Pe crucea destinului

Pe crucea destinului
iată-mă răstignit.
O, Tată...
de ce m-ai părăsit?
Nu plângeţi voi
ce m-aţi trădat
şi cui lângă cui aţi bătut
şi, fără milă,
sufletul şi trupul sângerând,
pradă morţii
mi le-aţi dat.

Părinte!
Se va stinge steaua mea.
Îndurare!
Despică cerul
şi fulgerele tale
să'ngenuncheze a lor trădare...
O, Tată!
De-ai şti cât doare...
răstignit fără vină
când eu le-am dat lumină
şi - larg deschisă - inima-mi naivă...

Dă-mi mâna ta...
simt umbra morţii
cum pleoapa mi-o închide
dar cât de'nalt e cerul
şi ce senin ţi-e chipul...

Nu mai simt durere
un cânt divin în sufletu-mi coboară...
Nu plângeţi voi, prieteni,
aprindeţi doar o candelă
şi izbăviţi veţi fi - prin rugă -
de cuiele trădării
şi amara vâlvătaie... a remuşcării.

O, mamă!
Lasă-mă să plec.
Nu plânge!
Spală-mi trupul,
cum numai tu ştii...
cu dragoste, cu gând senin, cu mirt.
Eu voi veni a treia zi...
şi-ţi voi vorbi -
şi inima - îndurerată -
nicicând nu-ţi va mai fi
nicicând nu-ţi va mai fi...
o, mamă!

Autor: Valentina Becart


Şi... gânduri din partea noastră: Vă provocăm, în continuare, ca să lărgim acest Jurnal poetic, să ne împărtăşiţi şi viziunea dvs. despre ROLUL POEZIEI astăzi.

Commenter cet article