Overblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Blog Mirela Șova

Prezentare literara - Vasilica Ilie

19 Mai 2009, 16:06pm

Publié par Mirela

Prezentare literară - Vasilica Ilie

 

 

 

De cand m-am nascut, m-a fascinat natura; fiecare anotimp cu frumusetile lui, insa anotimpul primavara, care a insemnat nasterea mea, este anotimpul preferat. Sunt nascuta  pe 2 aprilie, intr-o zona de campie, in inima Baraganului, cu intinse si manoase lanuri de grau, unde, vara imi placea sa le privesc unduirea in bataia vantului si sa ma afund in ele, sa culeg maci, florile copilariei mele:

 

"Mi-aduc aminte cum mergeam pe campuri

Si ma pierdeam prin intinsele lanuri

Culegeam maci rosii din graul manos

Aveam bratul plin, chiar voluminos"

( "Dor de copilarie")

 

De multe ori stateam culcata pe iarba moale de pe marginea paraiasului din spatele gradinii casei parintesti si priveam cerul albastru cu norisorii albi ce pluteau si din ei imi imaginam fel de fel de figuri ale eroilor basmelor pe care le citeam:

 

"culcată în iarbă, relaxată, privesc la cer
plutesc odată cu norii iar iarba mă mângaie
pe şira spinării
rece, ca un şarpe mi se încolăceşte
până aproape de creierul mic...
mă desprind din locul unde eram acum
şi în unduiri calde cu senzaţii tari
plutesc sus, cât mai sus...unde mă duc?
un nor alb mă ia de mână şi mă aşează pe un petic de cer
de acolo până şi norii mi se par mici...
dar ei, ca nişte copii se joacă în ochii mei
transformându-se în feţi-frumoşi, balauri, zmei
albă ca zăpada, pitici, împăraţi, cenuşareasa
doamne, ce frumos este printre ei!"

("Visand printre nori")

 

Copilaria si adolescenta au fost cei mai frumosi ani; mi-am hranit sufletul pentru tot restul vietii cu bunul simt si cu dragostea pentru tot ce ma inconjoara...

 

"pătratul meu în care m-am născut
l-am împărţit în patru pătrăţele
mi-am încrustat steaua mea cu numarul 2 pe un trifoi
iar în pătrăţelele rămase
mi-am înscris copilăria, tinereţea şi maturitatea
cu o cretă mi-am desenat limitele
pâna unde mă pot întinde cu bunul simţ...

...................................................

 

în pătrăţelul tinereţii am pus sămânţa iubirii
iar în cea a maturităţii discernământul şi înţelepciunea.
pătratul meu este plin de visuri şi dorinţi
îmbracă toate colţurile pătratelelor mici
în mijlocul lui este o inimă mare ca o grădină
cu flori şi o fântână arteziană
din care izvorăşte
sufletul meu."

("Pătratul meu")


Autor: Vasilica Ilie


Commenter cet article