Overblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Blog Mirela Șova

Postul Mare - Treapta X

11 Mars 2009, 19:20pm

Publié par Mirela

Postul Mare - Treapta X

 



„Drepte Judecătorule, Mântuitorule, miluieşte-mă şi mă izbăveşte de foc şi de groaza ce am a petrece la judecată, după dreptate; iartă-mă mai înainte de sfârşit, prin fapte bune şi prin pocăinţă."

„Cananeencii eu urmând, strig: miluieşte-mă, Fiul lui David! Mă ating de poală, ca ceea ce-i curgea sânge; plâng ca Marta şi ca Maria pentru Lazăr."

„Părinte, Cel ce eşti fără început, Fiule, Cel împreună fără de început, Mângâitorule cel bun, Duhule cel drept, Născătorule al lui Dumnezeu-Cuvântul, Cuvinte al Tatălui celui fără început, Duhule cel viu şi făcător, Treime în unime, miluieşte-mă."

(din Canonul cel Mare al Sfântului Andrei Criteanul)

 


Doamne, Dumnezeul meu Treime,

Azi nu-Ți strig, ci-n şoaptă Te slăvesc,

Tu m-auzi şi-atunci când gânguresc,

Nu cauţi la a rugii lungime...

 

Fuge timpu-n vieţi şi nici nu simt -

Îndelunga-Ți milă nu se scurge,

Doar spre Tine pasul se conduce,

Sunt aici... Și-n alte lumi colind.

 

Mă mai zbat când laţul m-a-ncâlcit,

Şi când doarme buciumul lăuntric;

Doamne, pentru rugile de pustnic,

Mă descurcă, lasă-mă trezit!

 

Dumnezeul meu, Treime Sfântă,

Calea mea fără de care pier,

În lumina Sfintei Învieri

Să mă-mbrăţişezi cu milă-adâncă!



Autor:
Prof. Religie Mirela Șova

Commenter cet article