Overblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Blog Mirela Șova

Motivatie. Psalmii 1 - 4

21 Juin 2008, 17:26pm

Publié par Mirela

PENTRU CITITORI - MOTIVAŢIE




Psalmii sunt foarte adânci,

Au greu înţeles,

Versurile-s pentru prunci,

Ca să le dea ghes

Să-i citească pic cu pic,

La-nchinarea lor;

Şi aşa, din puiul mic,

Iese-un rugător.


Însă şi cei mai mari pot

A-i citi în vers,

Căci aşa mai bine scot

Multul înţeles.

Psalmii nouă ne vorbesc

Despre Dumnezeu,

Ochiul minţii limpezesc,

Când ne este greu.



 

 Psalmul 1

 

Acela este fericit,

Care nu s-a-ntovărăşit

Cu hulitori, necredincioşi,

Dar nici cu oameni păcătoşi!

Ci Legea Domnului iubeşte,

Cu bucurie o-mplineşte;

Zi, noapte, la ea se gândeşte,

Cum spune ea, aşa voieşte.


Va fi ca pomul la izvor,

Udat, şi foarte roditor,

Frunzişul lui - necăzător,

Şi va avea în toate spor.

Necredincioşii nu-s aşa;

Ca praful se vor spulbera,

La Judecată vor vedea

Că ei, cu drepţii, nu pot sta.


De cei drepţi, Domnul îngrijeşte;

Pe păcătoşi, îi năruieşte!




Psalmul  2


Împotriva Mea s-au strâns 

Regi şi împăraţi.

N-au ştiut că sunt Cel Uns

Şi-s întărâtaţi.


Domnul va râde de ei,

Căci scăpare n-au;

Vor simţi mânia Lui,

Tulburatu-s-au.


Iară Eu sunt Împărat

Pus peste Sion,

Muntele cel preacurat

În care sunt Domn.


Voia Domnului vestesc;

Iară El Mi-a zis:

- Tu eşti Fiul Meu Ceresc,

De Mine trimis!


Deci, cu toţii să slujiţi

Domnului cel Sfânt;

Cu frică de El să fiţi,

Bucurie luând.


Înţelegeţi, împăraţi,

Ca să nu pieriţi;

Calea voastră îndreptaţi,

Să fiţi fericiţi!


Cine-n El nădăjduieşte,

Fericirea o găseşte.




Psalmul  3


O, Doamne, mult mă necăjesc, 

Cei răi din jur se înmulţesc;

Cu vorbe mă descurajează

Şi sufletul mi-l întristează.


Tu, Doamne, eşti Sprijinitor

Şi-mi vii degrabă-n ajutor!

Când strig la Tine, cu rugare,

M-auzi din muntele cel mare...


N-am grijă: Tu mă ocroteşti,

Şi-n somn, şi treaz, Tu Scut îmi eşti.

De mă-nconjoară mulţi vrăjmaşi,

O, Doamne, singur nu mă laşi!


Stăpâne, Tu mă mântuieşti

Şi de duşmani mă izbăveşti!

Peste al Tău popor revarsă

O binecuvântare-aleasă.

 



Psalmul  4


Când Te-am chemat, m-ai auzit

Şi mi-ai dat mângâiere;

Cu milă, Domnul meu slăvit,

Ascultă ce-Ţi voi cere.


De ce voi, oameni, vă minţiţi

Cu inima-mpietrită?

La cei drepţi, de ce nu priviţi,

C-au viaţa ocrotită?


Iar când de somn vă pregătiţi,

Nădejdea nu v-o pierdeţi;

De cele rele vă căiţi,

Dreptatea s-o alegeţi!


Tu, inima mi-ai bucurat

Cu faţa-Ţi luminată;

Cu multă pace m-am culcat

Şi-am adormit îndată.


Pentru a citi următorul Psalm, click aici.

 

Autor:
Prof. Religie Mirela Șova

Psalmii in versuri
Mirela Șova  
Commenter cet article