Overblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Blog Mirela Șova

Avem neaparata nevoie de senzational sau de har?!

20 Mai 2008, 21:48pm

Publié par Mirela

Avem neapărată nevoie de senzaţional sau de har?!

 

  

Flămânzi şi fără linişte, apăsăm la maxim "pedala" mouse-ului sau a telecomenzii, după ceva care să ne mişte, să ne atragă cumva.

Ne-am cam plictisit în masă.

Diagnostic: Sete de veşnicie.

Tratament: pas 1 - Întoarcerea privirii sufleteşti din răspândirea exterioară spre interiorul uitat al propriei inimi.

pas 2 - Îmi pun întrebări gen "De ce?", "Încotro?", "Cu cine?", "Cine sălăşluieşte în inima mea?".

pas 3 - Mă rog să mi se descopere adevărul. Cercetez. Aflu calea (chiar dacă sunt creştin ortodox, pot să nu realizez ce sunt...).

Următorii paşi - la "clinică"...

Clinica: Biserica Ortodoxă, Apostolică, păstrătoare şi izvorâtoare a harului Duhului Sfânt.

Concluzie: Harul e singurul care alungă plictiseala.

  
Tresaltă, suflete al meu, nu muri prin aglomeraţiile urbane, caută "apa cea vie" şi soarbe-o cu nesaţ! Fără jumătăţi de măsură (gen "Mi-ajunge să mă rog singur, acasă, la ce bun să mai merg şi la Biserică..."), fără frică.
Propria inimă va da mărturie că te afli pe cale. Căldura prelinsă pe asfalt, monotonia, stresul vor pieri, ecourile îndepărtate ale corurilor de îngeri le vei auzi printre claxoane şi birjărisme... pe care, de altfel, nu le vei mai băga în seamă.


"Copilul meu de aur, fii viteaz și pe mai departe, și Dumnezeu nu te va părăsi. Numai, zici tu, să fie doar două sau trei reguli, ca să ți le poți aduce ușor aminte! Bine, iată că nu îți dau mai mult de trei reguli:

- prima regulă: să citești poruncile lui Hristos din mica Evanghelie pe care ți-o trimit.

- a doua regulă: împlinește după putere acele porunci pe care le citești și le înțelegi bine.

- a treia regulă: roagă-te lui Dumnezeu ca să-ți deschidă înțelegerea, încât să înțelegi limpede ce citești, și ca Duhul Sfânt să îți dea putere, încât să poți înfăptui cele citite.

Dumnezeu să te întărească cu binecuvântarea Sa!"
(Episcopul Nicolae Velimirovici, răspuns către un tânăr credincios, ce dorește să crească în viața duhovnicească)

 

 

Autor:
Prof. Religie Mirela Șova

De Actualitate
Mirela Șova
Commenter cet article