Overblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Blog Mirela Șova

Concurent nr. 2 / Clara Ecaterina Ghita / sectiunea POEZIE RELIGIOASA

2 Juin 2009, 19:30pm

Publié par Mirela


DORURI LA RĂSĂRIT
Ediţia a III-a, iunie - august 2009, secţiunea POEZIE RELIGIOASĂ

Concurent nr. 2, Clara Ecaterina Ghiţă




 

Minuni

 


Te caut Doamne, vreau sa Te cunosc

tanjesc dupa Tine  dis de dimineata,

dar luata de-ale mele cu un rost,

ma uit la icoane, oarba,

caci inca eu nu Te cunosc...

Deschide-mi ochii, Doamne,

ochii mintii, si ochii sufletului meu,

sa Te cunosc pe tine, Doamne, iubirea sufletului meu.

 

Te caut Doamne, Te caut de-o viata ,

Tu esti si asta o stiu eu,

O clipa Te intalnesc in rugaciune ,

 si-apoi Te caut iar ca pe-o minune.

 

Sa Te cunosc, sa Te iubesc, sa fim prieteni buni

astea sunt pentru mine cele mai mari minuni

 Clara Ecaterina Ghiţă  (Tema: "Chemări")



 

PELERINAJ

 

 

La Putna, in tara lui Stefan cel Mare

Unde slujesc si pasarile sfanta liturghie

si unde doarme sfantul pe vecie, e liniste, e rugaciune

sfanta, ce sufletu-ti atinge, ea-n veci nu se va stinge.

 

In linistea sihastra s-aduna multa lume,

Cuprinsa de necazuri, de dor de rugaciune,

si cu dorinti in suflet ce pot fi implinite

de Imparatul lumii si Tatal creator

ce imparte cu iubire al Sau ajutor.

 

De dragostea Putnei venit-am si eu ,

In  bob de rugaciune m-am schimbat,        

si intr-un coltisor mai luminos

cu drag la sfinti ma rog frumos:                     

venit-am, sfinte, in genuchi la tine,

sa-ti spun ca te iubesc ,

ca iar mi-e dor de tine, mi-e dor de Putna,

tara ta si-a mea, Maria ta, nu ma lasa, nu ne lasa.

Iar sirul de matanii, se roaga cu un cant,

De dragul Putnei si-al Mariei sale,

De dragul Dragostei trimise pe pamant

Cuprinsa-n Evanghelii, si la Putna,

In tara lui Stefan cel Mare.

Acolo e acum si e atunci,  

cand Stefan biruia pe turci,

Acolo e acum spre marturie

Cum lui Stefan ii placea sa fie,

O marturie a biruintei, a minunii

Cladita-n temelia rugaciunii.

 Clara Ecaterina Ghiţă  (Tema: "Chemări")



 

CERUL

 


E  Cerul zugrăvit cu-albastru de Voroneţ la Putna,     

Cu stele de poveşti, cu Sfinţi şi cu Sihaştri...

Coboară peste timp

Pe scări de aur, Sfinţi

Chemaţi de rugăciuni,

De noi, cei ce dorim minuni.

Împărăteasa lor, Comoara Putnei este,

Şi stă ca Sfânt străjer                               

Însuşi Măria Sa,            

Cel de zidit-a  Putna

Cum a voit-o Ea.

Biruitor, războinic,

Cu taină, la chilie,

Cu Sfinţii stând de vorbă

Pe tainice poteci.

Se zugrăveşte Cerul

Cu-albastru de Voroneţ la Putna,

În suflete,

Cu taină, la chilie...

Şi doarme Sfântul acum la Voroneţ,

Iar Ştefan, biruitor

La Putna....

Din când în când,

Coboară stele,

Şi strălucesc în inimi

Cu taină,

Pe poteci,

Să lumineze drumul spre Lumină.

Comori de taină,

La Măria Sa,

Căci Putna străluceşte

În lumină,

În noapte, arătând cărarea

Ce duce spre Împărăţia Sa.

 Clara Ecaterina Ghiţă  (Tema: "De dragul Sfinţilor")



 

Organizator:
Prof. Religie Mirela Șova

Commenter cet article
A
7
Répondre
D
5
Répondre
G
1 punct
Répondre
A
6
Répondre
P
Acord 4 puncte conc.nr.2
Répondre