Overblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Blog Mirela Șova

Ghicitori religioase (2)

13 Avril 2009, 13:14pm

Publié par Mirela

Ghici ce e sau cine e?

Ghicitori religioase (2)

 

1. Sentiment, dar și putere,

Mai de preț ca o avere,

Sufletului îi aduce

Bucuria cea mai dulce. (iubirea)

 

2. Pentru tot ce ai creat,

Pentru viața ce mi-ai dat,

Pentru că mă însoțești,

Am ceva să-Ți dăruiesc. (rugăciunea de mulțumire)

 

3. Cartea cărților numită,

Carte sfântă și iubită,

În biserică citită

Și acasă prețuită. (Biblia sau Sfânta Scriptură)

 

4. E o virtute creştinească,

Ce îndeamnă să dăruiască

Omul bun celui ce n-are;

Ea face sufletul mare. (milostenia)

 

5. Ce se preface-n foc,

Din bob de chihlimbar,

Urcând dintr-un pahar

În iz de busuioc? (uleiul candelei)

 

6. Am pecete sfântă,

Şi sunt plămădită

Cu rugă-nteţită,

Pentru sfânta slujbă. (prescura)

 

7. Eu prescură m-am numit,

La altar m-ai dăruit,

Iar preotul m-a sfințit,

Și din nou tu m-ai primit. (anafura)

 

8. E cuvântul repetat

Când e Domnul lăudat;

Îngerașii îl rostesc,

Oamenii îi însoțesc. (Aliluia)

 

9. O rostesc mai des în gând,

Mânuțele-mpreunând.

Am nevoie de-ajutor,

De putere și de spor! (rugăciunea de cerere)

 

10. Scrise-s nume de botez,

Întocmit sunt cu un crez:

Toţi cei ce s-or pomeni

De preot, s-or şi sfinţi! (pomelnicul)

 

11. Precum îngerii din cer,

Care-Ți cântă tot mereu,

Îți aduc un gând curat,

Căci admir ce ai creat! (rugăciunea de laudă)

 

12. Cu tămâie și cărbune,

Însoțind o rugăciune,

O mireasmă dăruiește,

Preotul o folosește. (cădelnița)

 

13. Se transformă, se sfinţesc

Prin harul dumnezeiesc.

Le primim la-mpărtăşire,

Mâncare spre nemurire. (pâinea şi vinul transformate în Trupul şi Sângele Domnului)

 

14. Însușirea sfinților,

Spre folos oamenilor.

Îi îndeamnă să ajute,

Rugăciunile s-asculte. (bunătatea)

 

15. Mă cheamă la rugăciune,

Fără vreun cuvânt a spune,

Doar prin chip și prin culoare,

Dăruind putere mare. (icoana)

 

16. Locul sfânt și minunat

În care ne-am adunat,

Unde Domnul ne-a chemat

Și daruri ne-a revărsat! (biserica)

 

17. Cu puterea harului,

Din ușa altarului,

El dă binecuvântări

Mulțimii de-închinători. (preotul)

 

18. Numele Îi e Iubire,

Puterea Îi e Sfințire,

Ajută fără oprire. (Dumnezeu)

 

19. Bob de grâu fiert şi-ndulcit,

De pomană oferit,

La biserică sfinţit. (coliva)

 

20. Are uşi împărăteşti,

Dar şi uşi diaconeşti;

De icoane pardosit,

Ce e oare, ai ghicit?  (catapeteasma sau iconostasul)

 

 

Autor: Prof. Religie Mirela Șova

Commenter cet article