Overblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Blog Mirela Șova

Piesa de teatru - Sfintii, prietenii copiilor

4 Novembre 2008, 15:53pm

Publié par Mirela

 

 

În această piesă de teatru, copiii joacă rolurile Persoanelor cerești..., dar nu din lipsă de respect sau evlavie, ci pentru a se îndemna să le urmeze exemplul...


Personaje:

Dumnezeu - un băiat care are barbă şi coroană.

Preasfânta Fecioară Maria - o fetiţă cu chipul foarte blând, cu maramă albă sau strălucitoare.

Sfânta Parascheva (14 octombrie) - o fetiţă cu o cruce de lemn în mână, cu maramă albastră.

Sfânta Filofteia (7 decembrie) - o fetiţă îmbrăcată în costum popular românesc, cu un coşuleţ de nuiele în mână.

Sfânta Ecaterina (25 noiembrie) - o fetiţă îmbrăcată foarte frumos, cu coroană pe cap şi cu un inel strălucitor pe deget.

Sfânta Teodora (11 septembrie) - o fetiţă cu o cruce de lemn în mână, cu maramă colorată.

Sfânta Marina (17 iulie) - o fetiţă cu o cruce de lemn în mână, cu maramă colorată (preferabil fiecare sfântă să aibă marama de altă culoare).

Sfânta Minodora (10 septembrie) - idem.

Sfântul Andrei (30 noiembrie) - un băiat care are în mână o cruce în formă de x (poate fi confecţionată şi din carton), cu o mantie pe umăr.

Sfântul Ioan Botezătorul (7 ianuarie) - un băiat care are în mână o tavă.

Sfântul Calinic (11 aprilie) - un băiat care are barbă şi îmbrăcăminte închisă la culoare, cu o biblie în mână.

Sfântul Nicolae (6 decembrie) - un băiat cu barbă, cu o biblie în mână.

Sfântul Stelian (26 noiembrie) - un băiat cu barbă, care are în braţe o păpuşă înfăşată, ce închipuie un prunc.

Sfântul Gheorghe (23 aprilie) - un băiat îmbrăcat, de preferinţă, în haine de soldat, cu o armă de jucărie în mână.

Sfântul Dumitru (26 octombrie) - idem.

Îngerul - un copil îmbrăcat în alb, cu aripi confecţionate.

Copiii rugători - cinci copii.

 


Copilul care îl interpretează pe Dumnezeu stă pe un scaun, la mijlocul scenei, ca pe un tron. Lângă el, de-a dreapta şi de-a stânga, se află copiii ce interpretează sfinţii şi sfintele. În dreapta, cea mai aproape de scaun, e fetița - Fecioara Maria, cu mâinile împreunate în rugăciune.

De-a stânga, cel mai apropiat de scaun, e băiatul - Sfântul Ioan Botezătorul, cu tava.

Intră copiii rugători, voioşi. Ei au câte o floare în mână, pe care o pun pe rând la icoana de pe scenă (o icoană mare, deasupra scaunului). Fiecare, când păşeşte spre icoană, spune şi o rugăciune.

 


Primul copil: Doamne, Bunule Părinte,

La ruga mea ia aminte!

Mă rog să fiu înţelept,

Mai cuminte şi mai drept!

Mă rog să m-ajuţi mereu,

Şi la bine, şi la rău,

Doamne, Dumnezeul meu!

Apoi se retrage. Îngerul notează rugăciunea (mimat) şi Îi duce notiţa lui Dumnezeu, cu o plecăciune.


Al doilea copil: Maică Pururea Fecioară,

Măicuţa lui Dumnezeu,

Ispite mă înconjoară,

Sunt micuţ, Măicuţă, eu...

Ajută-mă, ca la şcoală

Să iau numai note mari,

Mintea mea din somn o scoală,

Ocroteşte-i pe şcolari!

Şi el se închină la icoană. Îngerul duce rugăciunea lui notată la picioarele fetiței - Maicii Domnului.


Sfânta Parascheva:
Ce copii cuminţi, cuminţi,

Cum înalţă rugi fierbinţi!

Şi fetiţe, şi băieţi,

Credincioşi, frumoşi, isteţi,

Cum să nu îi ocrotim?

Ruga - cum să n-o primim?

Domnul are pentru voi

Loc în Rai, chiar lângă noi!


Sfântul Gheorghe:
Eu mă rog să crească mari

Şi-n credinţă, şi mai tari!

Luminând prin fapte bune,

Dragoste şi rugăciune,

Tot de îngeri însoţiţi,

De Hristos nedespărţiţi!

Copii cu chipuri de floare,

Ruga voastră-i sărbătoare!


Al treilea copil: Mă-nchin Sfintei Teodora,

Mă rog Sfintei Minodora,

Mă plec şi Sfintei Marina,

Şi Sfintei Ecaterina,

Să m-ajute, cu toţi sfinţii,

Să-mi bucur mai mult părinţii;

Să fiu vesel, sănătos,

Cu sufletul bun, milos!

Îngerul îi duce rugăciunea către cele patru sfinte.


Îngerul: Vă spun micul meu secret:

Eu nu obosesc

Ca să vă slujesc;

Să duc rugăciuni

De la oameni buni.

În cer este loc

Pentru rugi de foc.

Şi nu obosesc,

Fiindcă vă iubesc!...


Dumnezeu: Armonie aurie,

Pace dulce, străvezie,

De-ar fi toţi din lume-aşa,

Răul n-ar mai încăpea!

Mai răbdaţi însă puţin,

Căci veţi fi scăpaţi de chin!

Toţi cei buni şi credincioşi,

Toţi cei harnici şi miloşi!


Sfântul Dumitru: Tare bine ar mai fi,

Arme de n-aţi folosi...

Ştiţi, şi eu am fost soldat,

Lui Galeriu - împărat!

Cu suliţa m-au ucis

După ce am stat închis,

Pentru că eram creştin,

Nu slujeam la zei păgâni!


Sfânta Filofteia: Şi eu am murit demult,

Să fiu bună, încercând...

Dar voi ştiţi povestea mea

De la şcoală, nu-i aşa?


Copiii rugători: Da, o ştim!


Sfânta Filofteia (continuă):
Vă dau sfat să nu uitaţi

De cei bolnavi şi săraci;

Credinţa fără de fapte

Nu curăţă de păcate!


Sfânta Minodora: Mă cunoaşteţi mai puţin...

Cu prietenie vin.

Mi-am dat viaţa cu folos,

Din credinţă, lui Hristos.

Pe trupul meu adormit,

Biserică s-a zidit.

Şi din Rai pot să ajut,

Rugăciunea vă ascult!


Sfânta Ecaterina: Mie cartea mi-a plăcut

Şi-am citit să ştiu mai mult

Decât profesorii mei.

Chiar i-am întrecut pe ei!

Vă îndemn să învăţaţi,

De cei mari să ascultaţi,

Cu credinţă-n Dumnezeu,

Aşa cum crezut-am eu!


Al patrulea copil: Episcope Calinic,

Sfinte Gheorghe mucenic,

Apostole, Sfânt Andrei,

Mă rog astăzi la toţi trei,

Să îmi fiţi ocrotitori,

Inimii luminători!

Sunt creştin şi vă cinstesc,

Sunt mai mic, dar vă iubesc!


Îngerul duce rugăciunea către cei trei sfinţi.


Sfântul Calinic: Bucureştiul ocrotesc,

Rugăciunea vă sporesc;

Eu la moaşte vă aştept.

Ajutorul mi-l îndrept

Către toţi care mi-l cer;

Îi aud pe toţi, din cer.

Am fost ajutat şi eu

De sfinţii din Rai, la greu!


Sfântul Andrei: Sunt prieten cu Hristos.

Dragii mei, pescar am fost,

Dar Apostol m-am făcut,

Domnul lângă El m-a vrut!

Şi acum Îi mulţumesc

C-am putut să pescuiesc

Oameni ce s-au creştinat,

Când de Domnul au aflat!


Sfânta Marina: Crucea mi-e prietenă,

Prin ea nu se clatină

Nici curajul de creştin,

Nici nădejdea, prin suspin;

Senini, Crucea vă purtaţi,

Să nu vă descurajaţi,

Chiar dacă vă e mai greu,

Drumul e... spre Dumnezeu!


Sfânta Teodora: Vă-nvăţ ceva înţelept:

Chiar de unii, pe nedrept,

Vă vor acuza de rău,

Să răbdaţi, aşa spun eu.

Am trecut prin mult necaz,

Însă Domnul a fost treaz

Şi din rău m-a mântuit,

Numele îmi e slăvit!


Al cincilea copil:
Mă închin mai multor sfinţi,

Mă rog pentru-ai mei părinţi.

Nicolae, Sfântului,

Ioan Botezătorului,

Stelian - ocrotitor,

La nevoi, copiilor;

Sănătate să le daţi,

Dragoste le revărsaţi!


Îngerul duce rugăciunea către aceşti sfinţi.


Sfântul Nicolae:
Sunt bătrân, dar sprinten - foc,

Când minunii îi fac loc.

Dumnezeu mi-a dat puteri,

Să ajut, doar să mi-o ceri!

La icoane, moaşte, văd

Că vine lume... prăpăd!

Lacrimile lor le strâng,

Prin minuni eu le răspund!


Sfântul Stelian: Dacă se îmbolnăvesc

Pruncii, foarte mă grăbesc.

Să-i ajut, să-i ocrotesc,

Mamele să mulţumesc!

Numai ruga nu uitaţi,

Dacă sunteţi încercaţi

De probleme, de dureri...

Vei fi ajutat, de ceri!


Sfântul Ioan Botezătorul (către Dumnezeu):

Doamne, mulţi Ţi s-au rugat,

Dar cât de mulţi Te-au uitat!

Până când vei mai răbda,

Dacă nu s-or îndrepta?

Când îi judeci, Domnul meu,

Dacă au ales ce-i rău?

Eu în lume-am arătat

Că Tu eşti Adevărat...


Dumnezeu nu-i răspunde, ci îi arată spre Maica Domnului.


Preasfânta Fecioară Maria:
Oh, Mărite Domnul meu,

Fiul meu şi Dumnezeu,

Mâinile, cum să nu-mi frâng,

Cum să râd, cum să nu plâng,

Când văd oameni încercaţi,

După chipul Tău creaţi,

În păcate, cum se zbat...?!

Dă-le timp de îndreptat!!!


Sfinţii prezenţi, Sfintele, Îngerul:
Dă-le timp de îndreptat!!!


Copiii rugători: Dă-ne timp de îndreptat!!!

  

Sfârşit. 


Pentru pagina de linkuri spre piese de teatru, dați click aici.


  

Autor:
Prof. Religie Mirela Șova
 








  SFINȚII, PRIETENII COPIILOR
Piesa de teatru religios pentru copii, Literatura & Religie 
Commenter cet article
C
bonjour<br /> bonne soirée<br /> un surf au hasard qui<br /> m'amenent sur votre blog<br /> trés interressant
Répondre
M
<br /> bon soir et tous mes veux vous accompagnent!<br /> <br /> <br />