Overblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Blog Mirela Șova

Piesa de teatru - Sub aripa curcubeului

24 Septembre 2008, 10:00am

Publié par Mirela



Personaje:


Culoarea Roşu
Culoarea Orange
Culoarea Galben
Culoarea Verde
Culoarea Albastru
Culoarea Indigo
Culoarea Violet
Bătrânul Noe - copil deghizat în bătrân, și cu barbă albă lipită
Credinciosul
Soarele
Ploaia


Copiii care au rol de culoare sunt îmbrăcaţi în culoarea respectivă, având în mână şi o panglică de aceeași culoare.



Culorile, Soarele sunt pe scenă.

Soarele are în mână o săgeată din carton, galbenă, închipuind o rază.



Soarele: Să mă răsfăţ printre culori,

Să-mi strecor razele prin nori,

Să încălzesc floarea de mac,

Lumina, suliţă s-o fac.


Ploaia (către soare): Perdea de picuri îţi aştern

Şi razele blând ţi le cern,

Raza şi apa se-ntâlnesc

Şi curcubeu alcătuiesc.

Să bucur ochiul omenesc!


Culorile (cu toate): Dansul nostru de culori

Pentru ochi strălucitori!

Amintind de-un legământ

Dintre om şi Domnul Sfânt!


 Credinciosul: Zi, moş Noe, că tu ştii

Poveşti vechi, pentru copii,

Din trecut adevărat,

Care chiar s-au întâmplat!

Zi-ne, Noe, şi ne-nvaţă,

Despre ce-ai păţit în viaţă!


Noe (care are o barbă albă prinsă):Ce să spun? De curcubeu

Eu îmi amintesc mereu:

Eu am prins o vreme grea,

Când lumea era prea rea.

Iar Domnul a hotărât

Să o-înece... El a vrut!


Culoarea Roşu: Ştim şi noi să povestim,

Ca să vă adeverim:

Domnul a dat un potop,

De-a fost apă peste tot;

Pământul acoperit,

Oamenii, toţi, au pierit!


Culoarea Orange: Însă Noe, înţelept,

Credincios, milos şi drept,

O corabie avea

Pe care şi-o construia,

Ca să se urce în ea

Toţi câţi Domnul poruncea:

Familia lui, cu toată,

Animale fără pată.

Corabia s-a umplut,

În ea toţi au încăput.


Culoarea Galben: Şi să fi văzut atunci

Cum urcau urşii pe brânci,

Câte doi, tot câte doi,

Ursul cu ursoaica lui,

Lupul cu lupoaica lui,

Leul cu leoaica lui,

Cerbul cu cerboaica lui...

Nu le înşirăm pe toate,

Căci vă vorbim pân' la noapte;

Din toate speciile

S-au suit perechile.


Culoarea Verde: Ca niciuna să nu piară,

Nici vreo gâză să dispară,

Pentru că erau curate,

Fiinţe nevinovate,

Făpturi mari sau foarte mici,

Toate s-au urcat aici.


Noe: Da, aşa s-a petrecut,

Cu toţii am încăput

Şi-apoi, Doamne, ce potop,

Câtă jale şi cât of!


Culorile (toate): Of! Of! Of!


Credinciosul: Dar când ploaia s-a oprit,

Corabia ce-a păţit?

Pământul, cum l-a aflat?

Spuneţi-mi neapărat!


Culoarea Albastru: Noe a trimis chiar el

Un corb mare,

Ca să zboare

Iar apoi, un porumbel!

Corbul nimic n-a aflat,

Porumbelul,

Alb ca crinul,

A zburat, a tot zburat,

Şi-a adus ram de măslin:

Victorie,

Bucurie,

Zburând pe cerul senin!

Noe: Şi-am ajuns şi pe pământ...

Noi cu toţi aveam de gând

Rugăciune să-nălţăm,

Mulţumiri să îndreptăm

Către Dumnezeu cel Sfânt!

Chiar aşa am şi făcut!


Culoarea Indigo: Dumnezeu S-a arătat,

Nu mai era supărat.

Rugăciunea a primit,

Curcubeu a dăruit,

Preafrumosul curcubeu,

În care sunt, da, şi eu!

Curcubeu ca legământ:

Nu va fi potop nicicând!


Culorile (toate): Curcubeu ca legământ:

Nu va fi potop nicicând!


Soarele: De aceea strălucesc

Când cu ploaia mă-ntâlnesc;

Pe cer, în şapte culori,

Ce se văd din depărtări.Virtual Flower Graphics


Ploaia: Iar eu nu mai cad prea mult,

Tot pământul nu-l inund,

Ci pe Domnul Îl ascult,

De la Noe, de demult!


Culoarea Violet: Violet ca de brânduşă,

Eu bat norilor la uşă;

Violet de genţiană,

Strălucesc până-n poiană

Cu surorile la braţ,

Eu întind pe cer un laţ,

Iar omul care ne vede

În Dumnezeu se încrede

Şi în promisiunea Sa:

Pământ nu va îneca!


Credinciosul: Mă închin şi-Ţi mulţumesc,

Doamne, pentru ce zăresc.

Omenirea mai greşeşte,

Dar Domnul o miluieşte.

Îi mai dă timp de cercare,

Să fie ascultătoare.

Îi mai dă timp să se schimbe,

Ca în Rai ea să se plimbe.


Noe: Buchetul culorilor,

Bucuria norilor,

Scara rugăciunilor,

Spre ţara minunilor.

Urcuşul nădejdilor

Spre ţara poveştilor;

Frumuseţea florilor,

Strânsă-n roua zorilor.


Toate culorile: Doamne, Tu ne-ai dăruit

Omului, pentru privit;

Ca să nu se plictisească

Şi puterea să-Ţi mărească.

Ca să-i placă lumea Ta,

Bucurându-se de ea;

Mult slăvite Dumnezeu,

Tu ai brâu de curcubeu!

 

 


Pentru pagina de linkuri spre piese de teatru, dați click aici.


  

Autor:
Prof. Religie Mirela Șova


 







SUB ARIPA CURCUBEULUI
Piesa de teatru religios pentru copii, Literatura & Religie
Commenter cet article