Overblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Blog Mirela Șova

Sfantul Ioan Botezatorul

24 Juin 2008, 08:44am

Publié par Mirela

Sfântul Ioan Botezătorul



  
Se întâmplă în acest an ca sărbătoarea Naşterii Sfântului Ioan Botezătorul să cadă înt-o zi de marţi, asociind aceasta cu faptul că marţea este considerată „ziua Sfântului Ioan", prin rugăciunea care se citeşte în această zi a săptămânii:
  
„...O, învăţătorule al căinţei şi mărite Proorocule, care eşti mai mare decât toţi proorocii, precum Însuşi Fiul lui Dumnezeu te-a numit în Sfânta Evanghelie, tu care ai arătat poporului pe Stăpânul Hristos, tu care L-ai botezat în Iordan şi ai văzut cerurile deschizându-se, tu care ai auzit glasul Părintelui Ceresc şi ai văzut pe Duhul Sfânt ca un porumbel pogorându-se peste El, rogu-te, ajută-mi cu mijlocirea ta, tu care stai în cer înaintea Judecătorului veşnic, şi fă să se îndure de mine, căci ai multă îndrăzneală la iubirea Lui.
   Întinde mâna aceea, cu care L-ai botezat şi strică cugetele mele cele rele şi mă întăreşte să-mi petrec viaţa pe calea cea bună a lui Dumnezeu. O, Proorocule!    Luminează-mi mintea cu poruncile Domnului, ca să le ţin minte şi să le păzesc, până la capătul vieţii mele. Şi să stai lângă mine în ceasul morţii mele, să mă duci pocăit înaintea Stăpânului meu, Dumnezeu.
   Roagă-te încă şi pentru toată lumea, ca Dumnezeu să dea ajutor creştinilor, şi celor vii, şi celor răposaţi, să-i odihnească de nevoile cele multe, să le dea toate cele de trebuinţă şi să-i învrednicească Împărăţiei Sale. Amin." (fragment din Rugăciunea de marţi)

  
Ne rugăm, de asemenea, părinţilor proorocului, Zaharia şi Elisabeta, şi evocăm împreună cu profeţii Vechiului Testament, câteva înainte-vederi despre lucrarea proorocească a Sfântului Ioan, Înaintemergătorul Domnului:
  
Trâmbiţa Duhului, prin Isaia proorocul: „Un glas strigă: În pustiu gătiţi calea Domnului, drepte faceţi în loc neumblat cărările Dumnezeului nostru" (40, 3)
  
Trâmbiţa Duhului, prin Maleahi prorocul: „Iată, Eu trimit pe îngerul Meu şi va găti calea înaintea Feţei Mele şi va veni îndată în templul Său Domnul pe Care Îl căutaţi şi   Îngerul legământului pe Care voi Îl doriţi. Iată, vine!" (3, 1)

  
Şi a venit, prin naştere vestită de Arhanghelul Gavriil, părinţilor săi dreptcredincioşi!


    

Autor:
Prof. Religie Mirela Șova

Commenter cet article