Overblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Blog Mirela Șova

Cruce de parinte

27 Mai 2008, 19:29pm

Publié par Mirela

Cruce de părinte   


   - Spre strada Înţelepciunii aş dori, vă rog...
   - Mai lasă-mă cu cerşitul, babo! se oţărăşte un domn.
   Femeie de la ţară, buimacă, la metrou. Merge în vizită la băiatul căsătorit, care e prea plin de ... ne-timp şi pe care nu l-a mai văzut de mult. Pierde o oră bună, până să o îndrume cineva cum se foloseşte cartela de metrou şi încotro trebuie să se îndrepte. 
   Aşezată cumva stingheră, pe un scaun aflat liber cu totul întâmplător, în vagonul metroului se gândeşte în tot acest răstimp: „Chiar arăt a babă? N-aş fi zis...".. De lângă ea, o domnişoară se ridică, privind-o cu suspiciune. Femeia e îmbrăcată simplu, curat, are însă o sacoşă veche în mână, cu „de-ale gurii" pentru băiatul ei. Şi pentru noră.
   „Ah, păcatele mele, cum nu sunt eu în căsuţa mea... Doamne, Măiculiţa Domnului...", se amărăşte dânsa tot mai tare. Gândul la băiatul ei o întăreşte. „Numai să nu fi uitat că vin, să nu fie plecat în vreo dilegaţie din aia, şi să nu-l găsesc."
   Îl va găsi? Poate, şi poate că el se va bucura pentru o clipă că o revede. Iar asta pentru mamă ar fi deja prea mult. În ziua de azi, atâtea mame se mulţumesc cu puţin, cu prea puţin, cu oricât de puţin, în locul nimicului, ca răspuns la dragostea lor maternă.
   ...O privesc pe vrednica femeie şi mă rog ca fiul ei să fie acasă, să o aştepte bucuros.

   „Cinsteşte pe tatăl tău şi pe mama ta, ca să-ţi fie bine şi să trăieşti ani mulţi pe pământul pe care Domnul Dumnezeul tău ţi-l va da ţie." (porunca a cincea, Decalog)

Dicţionar: ne-timp = n-am - timp - nici - să - respir, - darămite - să - vin - să - te - mai - văd, - mamă (tată, prietene etc.)!

 

 

Autor:
Prof. Religie Mirela Șova

Commenter cet article