Overblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Blog Mirela Șova

Povestea Sarea in bucate - in versuri

7 Novembre 2008, 09:42am

Publié par Mirela

Povestea „Sarea în bucate", de Petre Ispirescu, în versuri

 

Sarea în bucate

 


Pe vremea ceea, când timp nu-i,

Să curgă ritmic în secunde,

Un împărat văduv dori

Ca de la fete să audă

Cum îl iubesc, sau cât de mult,

Ca inima să-şi mai aline;

- Eu, tată, ruga îţi ascult,

Ca mierea te iubesc, ştii bine!

- Iar eu ca zahărul, aşa

Îi spuseră primele fete...

Doar cea mai mică nu-ndrăznea

Iubirea să îşi manifeste.

- Și eu, tătucă, te iubesc,

Cum este sarea în bucate;

Durerea inimii zăresc

La tine, tată, ne-mpăcată...

 

Se mânie cel împărat

Şi nu-i plăcu răspunsul fetei;

De-acasă, fiica a plecat,

Gonită-n grabă, pe nedrept!

Până în altă-mpărăţie,

Fata cu suflet întristat

Se duse... Domnul însă ştie

Pe cei cu cugetul curat.

Şi-acolo ea fu servitoare,

Muncind cu dragoste şi har,

Aleasă ca însoţitoare

Împărătesei celei ţări.

Un fiu avea împărăteasa,

Un unic prinţ, ce în război

A fost trimis, să se călească,

Păzindu-şi ţara în nevoi.

 

Rănit e prinţul... şi-l veghează

Frumoasa fată de-mpărat,

De care nimeni nu visează

Că-n slugă doar s-a deghizat.

Apoi o cere de soţie,

Crezând că-i fără de părinţi;

Doar inima prinţesei ştie,

Dar rabdă, cu gânduri cuminţi.

Se face nuntă, mare fală,

Cu invitaţi din patru zări.

Chemat anume, al ei tată

E ospătat... cu dulci gustări.

Fără de sare în bucate

Este servit doar socrul mic...

Atunci se supără şi şade

Stingher şi încruntat la chip.

 

Nemairăbdând, cere îndată

Să afle rostul umilinţei.

Răspunsul îl primeşte: - Iată,

A fost a miresei dorinţă.

- Sunt fiica ta, o, împărate,

Şi-am vrut să îţi arăt aşa

Că dintre cele trei surate

Tot cea mai mică te iubea.

Mă iartă că în faţa lumii

Secretul am dezvăluit,

Astfel, adevăratul nume

Din nou, pe drept, l-am dobândit.

Înţelegând rostul „pedepsei",                                                    

Se-nduplecă cel împărat,

Binecuvântare dând fetei

Care tocmai s-a măritat.

 

Cum e iubirea-adevărată?

Taman ca sarea în bucate!


Spre povestea "Sarea în bucate", de Petre Ispirescu, repovestită, click aici.

 

Autor:
Prof. Religie Mirela Șova

Commenter cet article