Overblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Blog Mirela Șova

Concurrent no. 5 - Raluca

5 Octobre 2008, 16:03pm

Publié par Mirela

DORURI LA RĂSĂRIT / NOSTALGIES AU LEVANT
Concurentul nr. 5 / Concurrent no. 5



"Ma numesc Raluca, am 17 ani si sunt pasionata de poezie si de tot ceea ce inseamna aceasta lume a creatiei. Iubesc Marea, pentru ca este singurul loc care ma face sa ma simt acasa." (România)

 

Inutil

 123gifs0137

E inutil sa cred ca voi fi mare,
Cand stiu ca-ntotdeauna am fost foc
E in zadar sa cred povesti pe care
Le-am inventat tot eu ca sa ma joc.

Degeaba tind sa cred in nemurire,
Cand mana-mi sangereaza in pumnal
Si sufletu-mi-nsetat de fericire,
Se stinge... totul e-n zadar.

Nu vreau sa mai visez la stele
Cand eu ma prabusesc in gol,
Cu toate visurile mele.
Nu intelegi? Nu vezi ca mor?

Degeaba incerci sa ma convingi acum
Ca am un suflet de copil
Dar e batran , e mort, e scrum.
Nu intelegi? E inutil!

 

 1423gifs002

 

Ingerii nu stiu sa inoate

 


Ingerii nu stiu sa inoate,
Ei nu se vor intepa niciodata in scoici,
Si valurile nu-i vor trage in larg.
Iar aripile lor -
Nu vor avea nicicand gust de alge si sare,
Ingerii sunt tristi ...
Caci ei nici macar nu pot privi rasaritul
Sunt prea ocupati cu noi,
Sa ne salveze cand ne inecam in nepasare
Dar nici macar in indiferentza nu stiu sa inoate
Arunca doar colace de salvare
Pe care uneori uitam sa le prindem.
Ingerii nu au invatat sa viseze,
Pot atinge cerul dar nu il pot imbratisa
Ingerii sunt prosti!
Nu au curaj sa se aventureze printre nori
Si sa se indragosteasca de pescarusi.
Ingerii nu stiu sa cante la chitara
Mai ingana cateva note obosite la harpa
Uneori la orchestra din cer.
Ingerii sunt toti trasi la xerox
Nu exista nici Feti-Frumosi, nici Zane, nici balauri
Printre ei...
Ingerii sunt nefericiti -

Ca nu pot privi marea...

Dupa o corabie pierduta-n rasarit

 

 


 Răspunsul Admin. (Mirela) către Raluca (în afara concursului):

123gifs0734
Speranţa ta e-ntoarsă de valul tinereţii,

Din spuma-i prea curată, va da rod pietăţii;

Iar îngerii din ceruri, nebănuiţi de lume,

Ning fericiri eterne pe blândele lor strune.

 




"Mon nom est Raluca, 17 ans, et je suis passionnée par la poésie et par tout ce que signifie le monde de la création. Mon grand amour - la mer -, c'est la seule place qui me fait sentir à la maison." (Roumanie)



Inutile

 

Il est inutile de penser que j'serai grande,

Quand je sais que j'ai toujours été feu

Il est vain de croire des histoires

Inventées par moi, comme jeu.

 

Pourquoi croire en l'immortalité,

Lorsque ma main saigne dans le poignard

Et mon âme assoiffée de bonheur

Il meurt... tout est en vain.

 

Je ne veux pas rêver sur les étoiles

Quand je tombe dans le vide,

Avec tous mes rêves.

Ne comprens-tu? Qui voit ma mort?

 

En vain tu essaies de me convaincre maintenant

Que j'ai un esprit d'enfant

Mais il est vieux, mort, réduit en cendres

Ne comprens-tu? Il est inutile!

 

 1423gifs002



Les anges ne savent pas nager

 


Les anges ne savent pas nager,

Ils ne se fâcheront jamais dans les coquilles

Et les vagues ne les entraînent pas au large.

Et leurs ailes -

Elles n'auront jamais le le goût de sel et d'algues,

Les anges sont tristes...

Parce qu'ils ne peuvent même regarder le lever du soleil

Ils sont trop occupés avec nous,

De sauver les âmes noyés dans l'impassibilité

Mais ils ne savent nager ni dans l'indifférence

Seulement ils jetent des bouées de sauvetage

Dont nous oublions de prendre, parfois.

Las anges n'ont pas appris à rêver,

Ils peuvent toucher le ciel, mais sans l'embrasser

Les anges sont simples!

Ne pas avoir le couraj de s'aventurer parmi les nuages

Et de tomber amoureux pour les hirondelles de mer.

Les anges ne savent pas comment jouer de la guitare

Ils chantonnent quelques notes de harpe fatiguée,

Parfois, à l'orchestre du ciel.

Les anges sont tous identiques

Il n'y a pas de prince charmant, ni fées, ni dragons

Parmi eux...

Les anges sont tristes -

Parce qu'ils ne peuvent regarder la mer...

Pour un navire perdu au Levant

 




Réponse du admin. (Mirela):

  

Ton espoir, troublé par la jeunesse,

Il donnera le fruit de la dévotion, de trop propre mousse,

Et les anges du ciel, sans le savoir du monde,

Ils neigent des bonheurs éternels sur leurs douces cordes.


 
         RALUCA



123gifs0316

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

 

Organizator: Prof. Religie Mirela Șova

Commenter cet article
A
j'aime ton écriture:X
Répondre