Overblog Suivre ce blog
Editer l'article Administration Créer mon blog
Blog Mirela Șova

Scrisul e o forma de tacere?... Scrisul iti deschide aripile interioare?... Scrisul e o briza, vara?... Poti scrie pe frunze?

Proiect didactic / Clasa a cincea / Recapitulare - sarbatori

Publié le 22 Septembre 2008 par Mirela in proiecte didactice

RECAPITULARE: SĂRBĂTORILE ÎNVĂȚATE

 

 

 

Clasa: a V-a

Disciplina: Religie Ortodoxă

Subiectul (titlul lecţiei): Recapitulare: Sărbătorile învăţate (împărţirea şi importanţa lor, duminica, sărbătorile împărăteşti)

Tipul lecţiei: recapitulare şi sistematizare a cunoştinţelor

Durata lecţiei: 50 min.

Obiective operaţionale:

La sfârşitul lecţiei, elevii vor fi capabili să:

O1: să enumere praznicele împărăteşti învăţate şi data serbării lor;

O2: să completeze spaţiile punctate cu cele mai potrivite cuvinte legate de praznicele împărăteşti;

O3: să recunoască zilele săptămânii după definiţiile date;

O4: să indice valoarea de adevăr a unor enunţuri legate de praznicele împărăteşti;

O5: să precizeze sărbătoarea împărătească preferată şi modul serbării acesteia;

O6: să argumenteze importanţa sărbătoririi creştineşti a praznicelor împărăteşti.

Obiective formativ-educative:

- să înţeleagă importanţa participării la slujbele Bisericii în duminici și sărbători.

Strategia didactică:

-       metodele de învăţământ folosite la lecţie: conversaţia, explicaţia, exerciţiul, problematizarea, dezbaterea.

-       formele de organizare a clasei: frontală, individuală.



Desfăşurarea lecţiei:


I. Moment organizatoric

- Rugăciunea „Împărate ceresc".

- prezenţa.

II. Anunţarea titlurilor lecţiilor ce urmează a fi recapitulate şi prezentarea obiectivelor propuse

-         Se vor recapitula lecţiile legate de împărţirea şi importanţa sărbătorilor în general, de ziua duminicii, de praznicele împărăteşti cu dată fixă şi de cele cu dată schimbătoare.

-         Se va insista asupra cunoaşterii praznicelor împărăteşti şi a semnificaţiei acestora.

III. Recapitularea, sistematizarea şi sinteza cunoştinţelor

- Exerciţiu scris (muncă independentă):

1. Completaţi petalele florilor de mai jos cu sărbătorile împărătești cu dată fixă şi cu cele cu dată schimbătoare, precizând şi data serbării lor:

 



- Exerciţiu scris (muncă independentă):

2. Completaţi spaţiile punctate cu cele mai potrivite cuvinte:

Sfânta Liturghie se face în ziua de ......... .

Pe 1 ianuarie se sărbătoreşte ...........   ............ .

Bătrânul Simeon l-a luat în braţe pe Hristos la ............  ........... .

Cea mai mare dintre toate sărbătorile este ........... .

Numele „Violeta" se sărbătoreşte la ........... .

Duhul Sfânt S-a arătat ca porumbel la ........... şi ca limbi de foc la ............ .

Joia e ziua închinată ........., .............. şi ............  .............. .

Pe Muntele Tabor, Hristos S-a .........  ......  ......... .


- Exerciţiu oral:

3. Numiţi zilele săptămânii potrivite următoarelor definiţii:

a. Ziua Soarelui.

b. Ziua îngerilor.

c. Ziua Domnului.

d. Ziua Sfântului Ioan Botezătorul.

e. Ziua pomenirii morţilor.

f. Ziua Pâinii.

g. Ziua vânzării lui Iuda.

h. Zilele de post.

i. Ziua Învierii.

j. Ziua Răstignirii.

k. Împărăteasa zilelor.


- Exerciţiu oral:

4. Stabiliţi valoarea de adevăr a următoarelor enunţuri:


a. Hristos S-a înălţat la cer la patruzeci de zile de la Înviere.

b. Soldaţii romani au fost plătiţi să mintă că Apostolii au furat trupul lui Hristos din mormânt.

c. Apostolii au aflat primii de Înviere.

d. Hristos a stat în mormânt cu trupul de vineri până duminică.

e. Boboteaza se mai numeşte şi Rusalii.

f. Diavolii nu au ştiut că Hristos va învia.


- Exerciţiu oral:

5. Răspundeţi la următoarele întrebări:


a. Povestiţi ce s-a întâmplat de Bobotează.

b. Cu ce daruri s-au închinat cei trei magi?

c. Cine era steaua?

d. Ce înseamnă ramurile de copac de la Florii?

e. Al cui împărat era, este şi va fi Hristos?


IV. Aprecierea, asocierea, generalizarea

- Spuneţi care dintre praznicele împărăteşti vă place mai mult şi de ce.

- Cum serbaţi voi praznicele împărăteşti şi duminicile?

V. Concluziile

- Precizaţi importanţa serbării creştineşti a praznicelor împărăteşti.

VI. Activitatea suplimentară

- Povestiți despre participarea voastră la o sărbătoare domnească din acest an.

VII. Încheierea

- Rugăciunea „Cuvine-se cu adevărat".

 
 

 

Autor:
Prof. Religie Mirela Șova

Commenter cet article